ShopRoku po prvýkrát ocenil aj udržateľné e-shopy

Mená najkvalitnejších, najpopulárnejších a najinovatívnejších e-shopov za rok 2023 sú známe. Titul ShopRoku udeľuje nákupný poradca Heureka.sk už 15 rokov a o víťazoch rozhodujú zákazníci aj odborná porota. Kto získal prvenstvo?

 

heureka shoproku 2023


Najkvalitnejší e-shop z pohľadu reálneho hodnotenia spokojnosti zákazníkov je mtbiker.sk a absolútne najobľúbenejším medzi zákazníkmi zostal e-shop Lidlu. Cenu Heureky, ktorú udeľuje odborná porota, získala názvom netradičná Ritkavsuchu.sk. Na Slovensku prvýkrát udeľovanú Cenu za udržateľný e-shop získali 3 internetové obchody, ktoré minulý rok prešli certifikáciou projektu Udržateľný e-shop.


Ocenenia ShopRoku v týchto dňoch slávnostne udelovala Heureka už po pätnástykrát. Ceny udeľuje po novom v 4 hlavných kategóriách – Cena kvality, Cena popularity, Cena Heureky a po novom aj Cena za udržateľný shop.


„Výsledky Ceny kvality a Ceny popularity sa v značnej miere prekrývajú, čo potvrdzuje, že najobľúbenejšie e-shopy majú zároveň vysoké hodnotenie spokojnosti zákazníkov,“ povedal David Chmelař, CEO Heureka Group a dodal: “Sme radi, že súťaž ShopRoku aktívne prispieva k rastu úrovne kvality e-shopov a spolu s našou službou hodnotenia Overené zákazníkmi im pomáha získavať cennú spätnú väzbu od nakupujúcich.”


Cena za udržateľný shop


Tú udelila porota trom e-shopom, ktoré spĺňajú prísne kritériá udržateľnosti podnikania a môžu svoje stránky označovať certifikátom Udržateľný e-shop. Ide o predajcu širokého portfólia ekologických produktov ecolife.sk, sesterské duo vyrábajúce prírodnú kozmetiku vlastnej značky Soaphoria.sk a česko-slovenského výrobcu eko drogérie a eko kozmetiky TierraVerde.sk.


„Viac ako polovica Slovákov uvádza, že udržateľnosť je dôležitým faktorom pri výbere výrobku alebo služby. Sme radi, že môžeme byť garantom certifikátu potvrdzujúceho udržateľnosť e-shopu a pomôcť tak zákazníkom ľahšie identifikovať internetové obchody s nízkym environmentálnym či spoločenským rizikom,“ hovorí Ľubica Gubová, country manažérka spoločnosti Visa pre Slovensko, generálny partner ocenení ShopRoku.


Cena kvality


Cena kvality je ocenenie na základe reálnych hodnotení a recenzií všetkých zákazníkov, ktorí sa podelia o svoje skúsenosti s nákupom počas celého roka. Za uplynulý rok si ju odniesol cyklistický portál mtbiker.sk.

 

Víťazi Ceny kvality v jednotlivých kategóriách:

kategória víťaz
Absolútny víťaz mtbiker.sk
Elektro DATART.sk
Výpočtová a telekomunikačná technika Datacomp.sk
Móda a doplnky Vivantis.sk
Krása a zdravie eTabletka.sk
Detský tovar 4kids.sk
Auto-moto filtreaoleje.sk
Šport a fitness mtbiker.sk
Dom a záhrada Svet-svietidiel.sk
Bývanie a design 4home.sk
Hobby Muziker.sk
Zábava a voľný čas preskoly.sk
Erotický tovar SuperLove.sk
Obchodné domy Lidl.sk

 

Cena popularity


Pri Cene popularity hlasujú fanúšikovia jednotlivých e-shopov. Víťazom sa stal po štvrtýkrát v rade Lidl.sk.

 

Víťazi Ceny popularity v jednotlivých kategóriách:

kategória víťaz
Absolútny víťaz Lidl.sk
Elektro DATART.sk
Výpočtová a telekomunikačná technika PGS.sk
Móda a doplnky Astratex.sk
Krása a zdravie Notino.sk
Detský tovar Feedo.sk
Auto-moto Filtreaoleje.sk
Šport a fitness GymBeam.sk
Dom a záhrada Zahradnici.sk
Bývanie a design Rodinnebalenie.sk
Hobby Shrimp.sk
Zábava a voľný čas Martinus.sk
Erotický tovar SuperLove.sk
Obchodné domy Lidl.sk

 

Cena Heureky


Špeciálnu kategóriu predstavuje Cena Heureky. O víťazovi rozhoduje odborná porota zložená z osobností slovenského a českého e-commerce a ďalších odborníkov. Porota berie do úvahy výnimočnosť e-shopu, príbeh, ktorý za ním stojí alebo sociálny presah. Tento rok bol za svoje pôsobenie odmenený e-shop Ritkavsuchu.sk, za ktorým je osobný príbeh mladej mamičky, ktorej snaha o hľadanie najlepších eko plienok ju doviedla až na cestu vlastného podnikania.


S rastúcim záujmom o online nákupy idú ruka v ruke online platobné metódy, ktoré ponúkajú nakupujúcim aj predávajúcim mnohé výhody. “Či už je to veľká firma alebo e-shop lokálneho výrobcu, vďaka online predaju viete osloviť zákazníkov po celom svete. S podporou lokalizácií, lokálnych mien i platobných metód špecifických pre jednotlivé krajiny tak máte možnosť rozšíriť svoje podnikanie na medzinárodnú úroveň,” hovorí Martin Prunner, Country Manager spoločnosti PayU poskytujúcej široký výber platobných metód a partner ocenení ShopRoku.

 

Detailné výsledky súťaže sú dostupné na stránke súťaže www.shoproku.sk.


Zdroj a foto: Heureka

 

Video

Víťazom Visa Slovak Top Shop 2023 je čokoládovňa Lyra

Retail Podcast

Tomáš Török, BizBuilders: Čo musí urobiť online obchodník pre svoj rast?
Otvoriť na novej karte

RETAIL SLOVNÍK

retail slovnik bannerLexikón najpoužívanejších odborných pojmov a skratiek v oblasti retailu

PARTNERSKÉ MÉDIÁ

 

Retail News CZ

 

Packaging Herald

banner KW

 

www.zahradnymagazin.sk