lidlplus u

lidlplus l

lidlplus r

Lidl sa podieľa aj na vzdelávaní vysokoškolákov

Študenti majú v rámci špeciálneho programu Retail Academy príležitosť učiť sa priamo od odborníkov z praxe a tak spojiť teóriu s hodnotnými skúsenosťami profesionálov. Lidl túto možnosť aktuálne ponúka na dvoch slovenských univerzitách. Čo presne program Retail Academy prináša?

 

traineerm lidl v

 

V prvom rade ukazuje mladým ľuďom ako maloobchod funguje v praxi. Ponúka príležitosť zdieľať best practice a overené skúseností z profesionálneho života, pomáha dokonca aj so záverečnými prácami, no a v neposlednom rade poskytuje príležitosť pracovať neskôr pre úspešný, silne etablovaný a stále expandujúci diskontný reťazec. Projekt Retail Academy vznikol v roku 2015 v Bratislave a doteraz ním prešli stovky študentov.


Aktuálne v rámci Retail Academy spolupracujeme s Ekonomickou univerzitou v Bratislave a Slovenskou poľnohospodárskou univerzitou v Nitre. Ide o vyučovací predmet a študenti sa doň prihlasujú štandardnou cestou cez systém svojej univerzity. Počas programu postupne prejdú ,,naprieč celou firmou,“ vysvetľuje Dominika Šišuláková, z oddelenia HR, ktorá zodpovedá za rozvoj a vzdelávanie zamestnancov.


Prednášky, exkurzie a workshopy


Retail Academy je ucelený projekt, ktorý pozostáva v prvom rade z prednášok špecialistov Lidl z rôznych oddelení. Študenti postupne spoznávajú náplne práce rôznych pozícii, odhaľujú špecifiká ich každodenných činností, dozvedajú sa o zaujímavých postupoch, procesoch, ale aj trendoch a novinkách, ktoré sú uplatňované v kľúčových oblastiach. Súčasťou tohto vzdelávania však nie sú len prednášky. Hodnotným spestrením sú tiež exkurzie (napríklad do logistického centra Lidl v Seredi) a workshopy. Vyučuje sa diskusným spôsobom a atmosféra je skôr uvoľnenejšia, čo umožňuje neustále diskutovanie. Funguje to tak, že zástupca Lidlu predstaví študentom svoju tému a následne im dá priestor na otázky.


Práca v tíme


V rámci semestra Retail Academy študenti aktívne pracujú v tíme na riešení zadaného projektu. Súčasťou je štúdium odbornej literatúry a realizácia vlastného prieskumu. Počas svojej práce môžu využiť komunikáciu s kompetentným odborníkom/odborníčkou z Lidlu na danú tému. Na záver semestra musí každý tím obhájiť svoje riešenie pred zástupcami spoločnosti Lidl a vyučujúcimi. V rámci hodnotenia sa potom berie do úvahy hĺbka spracovania témy, originálnosť riešenia, tímová práca a kvalita prezentácie. Každý tím je hodnotený ako celok, no a každý člen/ka tímu dostane rovnaké hodnotenie.


„Mnoho ľudí si nevie predstaviť, čo všetko sa skrýva za tým, že môžu prísť do predajne a nakúpiť čo potrebujú. Program Retail Academy prináša študentom unikátny pohľad do fungovania úspešnej nadnárodnej spoločnosti, snaží sa odhaliť uplatňované prístupy a postupy. Dá sa pritom povedať, že všetky cesty vedú k nám do Lidl, pretože potrebujeme nákupcov, stavbárov, právnikov, účtovníkov, technikov, personalistov, recruiterov a mnoho ďalších odborníkov a zapálených ľudí, ktorí sa chcú učiť, zlepšovať a rásť spolu s nami,“ vysvetľuje Dominika Šišuláková.

 

Možnosti pre stážistov


Lidl má už niekoľko rokov k dispozícii aj programy pre stážistov a čerstvých absolventov. Pre študentov vysokoškolákov je to konkrétne program Lidl Insiders. Prebieha v centrále spoločnosti, no aj v logistických centrách. O miesto stážistu alebo teda Lidl Insider sa môžu študenti uchádzať prostredníctvom kariérnej stánky reťazca.


Pre čerstvých absolventov, vysokoškolákov ale aj stredoškolákov má zasa Lidl v ponuke Trainee programy. „Ide o programy intenzívneho zapracovania na rôznych oddeleniach podľa cieľovej pozície. Dĺžka Trainee programu je 12 až 18 mesiacov. V rámci programu na našej centrále absolvuje účastník aj 3 mesačné zapracovanie v Nemecku,“ dodáva Dominika Šišuláková.

 

Zdroj a foto: LIDL

 

PR

Video

Víťazom Visa Slovak Top Shop 2023 je čokoládovňa Lyra


PARTNERSKÉ MÉDIÁ

 

Retail News CZ

 

Packaging Herald

banner KW

 

www.zahradnymagazin.sk